اگر در چند سال گذشته کسی به شما میگفت که با ضبط فیلم از طریق تلفن همراه خود میتوانید درآمد بالایی در ماه داشته باشید، باور نمیکردید؛ البته امروزه با ایجاد کانسپتی به نام بلاگری، بسیاری از افرادی که در زمینهای مهارت دارند، بلاگر شدن را به عنوان شغل در نظر میگیرند و درآمد کسب میکنند. افراد دیگر نیز با آموزش بلاگر شدن در اینستاگرام، میتوانند در این اپلیکیشن فعالیت کنند و به درآمد خوبی برسند. آشنایی با روشهای موفق بلاگر شدن نیز میتواند روند موفقیت و به درآمد رسیدن شما را سریعتر کند.
دورههای آموزشی برای یادگیری بلاگری در اینستاگرام وجود دارد که با استفاده از آنها میتوانید نکات موفقیت بلاگرها را به صورت جملهای در دست داشته باشید. افرادی که به تازگی تصمیم گرفتهاند بلاگری را امتحان کنند، ممکن است در ابتدای کار با سوالات مبهم و چالشهای مختلفی مواجه شوند. در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات وبسایت کلاستور، نحوه بلاگر شدن در اینستاگرام و نکات مربوط به آن را بررسی خواهیم کرد.
به چه کسی بلاگر می گویند؟
به کسانی که از قدرت کانالهای ارتباطی گوناگون مانند وبسایتها و سوشال مدیا برای تعامل با گروهی از مخاطبان استفاده میکنند، بلاگر گفته میشود. بلاگرها میتوانند به کمک مهارت و یا سابقه کاری که در یک حوزه مشخص دارند، محتواهای باکیفیت را در اختیار مخاطبانشان قرار دهند. با این کار باعث جذب مخاطبان به پلتفرمهای سوشال مدیای خود میشوند. بررسی دقیقتر اینکه بلاگر کیست، با نوع محتوا و همچنین روش به اشتراک گذاشتن محتوا با مخاطبان ارتباط دارد. از ورزشکاران شناخته شده گرفته تا فودبلاگرهای خیابانی، به تمام این افراد بلاگر گفته میشود.
با یادگیری آموزش بلاگر شدن در اینستاگرام میتوانید مانند این افراد در زمینههایی که مهارت دارید محتوا تولید کنید و درآمد خوبی را دریافت کنید. باتوجهبه اینکه تنوع حوزه کاری بلاگرها متنوع است، فاکتورهای مهمی برای افراد مطرح است که باید به آنها توجه داشته باشند.
1. برای موفقیت در بلاگری لزوما نباید سلبریتی باشید
نکتهای که در زمینه بلاگر شدن باید به آن توجه کنید این است که برای انتخاب بلاگری به عنوان یک شغل، به داشتن چهره شناخته شده نیاز ندارید. تعداد زیادی از بلاگرهای معروف در دنیا، با وجود اینکه هزاران و حتی میلیونها دنبال کننده دارند، هیچ موقع خود را به عنوان یک سلبریتی معرفی نکردهاند.
2. وجود مواردی مانند ماکرو، نانو و میکرو
جهت بیان تعداد مخاطبان و اندازه بزرگی کانالهای ارتباطی آنها، مواردی مانند نانو، میکرو و ماکرو در نظر گرفته میشود. بلاگرهای ماکرو 500 هزار الی 1 میلیون مخاطب دارند. تعداد مخاطبان بلاگرهایی که میکرو هستند، چیزی حدود 10 هزار الی 50 هزار است و بلاگرهای نانو، آن دسته از بلاگرهایی هستند که نزدیک به 10 هزار مخاطب دارند.
3. بلاگرها میتوانند باعث پیشرفت بیزینس ها شوند
بزرگترین دلیل افراد برای اینکه بلاگر شوند، نفوذ بالای این شغل در بازاریابی و مارکتینگ و همچنین درآمد مناسب آن برای بلاگران است. تبدیل شدن به یک بلاگر موفق به معنی این است که شما توجه گروهی از مخاطبان را توانستهاید به خود و سایر پلتفرمهای سوشال مدیایی که دارید، جلب کنید. در این شرایط برندهای گوناگونی که مخاطبان شما به عنوان مشتریهای پتانسیل آنها در نظر گرفته میشوند، در مقابل پرداخت مبلغ مشخصی، از شما درخواست میکنند که برند آنها را به مخاطبانی که دارید، معرفی کنید.

آموزش بلاگر شدن در اینستاگرام
بلاگر به آن دسته از افرادی گفته میشود که در یک زمینه مشخص، حرفی برای زدن داشته باشند و تعامل خوبی با کاربران برقرار کرده باشند؛ همچنین بلاگرها باید بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن روی کاربران تاثیر مطلوب داشته باشند. این موارد برخی از روشهای موفق بلاگر شدن است. بلاگرها طبق دانش خاص خود، توانایی این را دارند که کاربران را برای انتخابی درست متقاعد نمایند. بلاگرهایی که در اپلیکیشن اینستاگرام فعالیت دارند، هدف خاصی دارند و در همان زمینه تلاش میکنند.
در حقیقت بلاگر اینستاگرام به کسی گفته میشود که در حرفه خود بتواند نظر، ایده و تجربیات شخصی خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارد و از این طریق به شهرت برسند و درآمد خوبی کسب کنند. مراحل و روشهای موفق بلاگر شدن را در ادامه بررسی میکنیم.
1. معروف شوید و معروف بمانید
شرط اصلی بلاگر شدن، شناختن شما توسط تعداد زیادی از افراد است. از همین اول کار باید راهی را جهت شناخته شدن بیابید. رفتن به بخش اکسپلور راه بسیار خوبی جهت شناخته شدن بین افرادی است که به زمینه فعالیت شما علاقه دارند. در اینجا چگونگی رفتن به اکسپلور از چالشهایی است که با آن روبهرو میشوید.
2. دقت در انتخاب موضوع
نخستین موردی که در آموزش بلاگر شدن در اینستاگرام میآموزید، انتخاب موضوع است. انتخاب یک موضوع مناسب برای فعالیت بلاگری، باید براساس تخصص و توانایی افراد باشد. نداشتن موضوع و تخصص مشخصی باعث میشود که بین مخاطبان خود اعتبار کافی نداشته باشید و الگوریتم اینستاگرام نیز نتواند پیج شما را در دستهبندی مشخصی قرار دهد. در نهایت پیشرفت پیج شما با سرعت بسیار پایینی پیش میرود. پیش از بلاگر شدن باید با علایق خود آشنا شوید تا بهتر بتوانید مخاطبان را جذب کنید.
3. تولید محتوای باکیفیت و اختصاصی
در میزان رضایت کاربران از پیج، کیفیت محتوا همیشه حرف اول را میزند. هرچقدر کیفیت محتوای پیج را بالا ببرید، علاوهبر اینکه فالوورهای فعلی را حفظ میکنید، باعث جذب فالوورهای جدید هم میشوید. تصاویر و ویدیوهای بیکیفیت نمیتوانند باعث رضایت مخاطبان پیج شوند و مخاطبان جهت دیدن پستهای باکیفیت بالای به سراغ پیجهای دیگر میروند. دقت داشته باشید که کیفیت محتوا تنها به عکس و ویدیو محدود نمیشود. محتوای متنی و کپشنی که برای پستها مینویسید نیز اهمیت زیادی دارند. این موارد نقش بسیار مهمی در تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان ایفا میکنند. دریافت آموزش تخصصی ادمین اینستاگرام میتواند به شما در تولید محتوای باکیفیت و اصولی کمک کند.
4. نوشتن بیوگرافی حرفه ای
بیوگرافی قسمتی در پروفایل اینستاگرام است که کاربران اطلاعات مختصری درمورد خود و کسب و کارشان مینویسند. در آموزش بلاگر شدن در اینستاگرام، این بخش اهمیت زیادی دارد. در این قسمت باید زمینه فعالیت خود را بنویسید و در صورتی که به توضیح بیشتری نیاز بود، آن را ارائه دهید. در صورتی که در شبکههای اجتماعی دیگری مانند یوتیوب فعالیت میکنید، لینک آن را در قسمت بیوگرافی قرار دهید. با این کار هم مخاطبان چنل خود را بیشتر میکنید و هم باعث افزایش اعتبار خود در بین فالوورهای اینستاگرام میشوید.
5. تعامل با بلاگرهای همکار
ممکن است با خود فکر کنید اگر با بلاگرهایی که در زمینه کاری شما فعالیت دارند به صورت مشترک فعالیت انجام دهید، مخاطبانتان را از دست دهید و فالوورهای شما به سمت بلاگر همکار بروند. شما باید این زاویه دید را تغییر دهید. داشتن همکاری و تعامل با بلاگرهای همکار باعث از دست رفتن فالوورهای شما نمیشود؛ بلکه باعث افزایش اعتبار شما در بین فالوورهای فعلی پیج میشود.

برای فعالیت به عنوان بلاگر در اینستاگرام به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
بعد از دریافت آموزش بلاگر شدن در اینستاگرام، برای شروع فعالیت باید به نکات زیر توجه کنید:
- انتخاب عکس مناسب برای پروفایل
- نام، نام کاربری و بیو باید واضح و مرتبط با حوزه کاری باشد
- قرار دادن لینک وبلاگ در بیو
- ساختن استوریهای بامفهوم و مرتبط با پستهای وبلاگی (در صورت نیاز استوریها را به وبلاگ خود لینک کنید.)
- اشتراک گذاری پستهای مناسب همراه با کپشنهای کامل (کپشن همراه با هشتگ باشد)
- افزایش امنیت اکانت خود با فعال کردن ورود دو مرحلهای
- انتشار پستها در زمان اوج بازدید اینستاگرام
- بررسی فعالیت و نکات موفقیت بلاگرهای داخلی و خارجی
- برای فعالیت خود برنامه ریزی داشته باشید.
- خودداری از خرید و جذب فالوورهای فیک
- مشورت با افراد متخصص در امر بازاریابی و جذب مخاطبان اینترنتی
- توجه به کامنتهای کاربران و تعامل با آنها
جمعبندی
در چند سال اخیر در کشور ما بلاگر شدن طرفداران زیادی پیدا کرده است. بلاگری به عنوان یکی از روشهای کسب درآمد از فضای مجازی به حساب میآید. کاربران در کنار پرداختن به علاقهمندیهای خود، از پتانسیل مخاطبان نیز میتوانند برای کسب درآمد استفاده کنند. این کار باعث هدایت شدن بسیاری از افراد به طرف دریافت آموزش بلاگر شدن در اینستاگرام شده است. در این آموزش افراد روشهای موفق بلاگر شدن را میآموزند.
در صورتی که شما در زمینه خاصی مهارت دارید، میتوانید از قابلیت سوشال مدیا برای جذب مخاطب و در نتیجه کسب درآمد استفاده کنید. با بهرهگیری از نکات موفقیت بلاگرها میتوانید سریعتر به موفقیت برسید. در مجموعه کلاستور میتوانید آموزش مربوط به بلاگری را پیدا کنید و از آن بهره ببرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به قسمت تماس با کلاستور مراجعه کنید.
